Przeprowadzanie analizy stanowiska pracy stanowi coraz częściej podstawę działań kadrowych w organizacjach takich jak:
- ustalenie zasad płacowych
- obniżenie kosztów (świadczenia usług lub produkcji)
- polityka szkoleniowa
- tworzenie profili kompetencyjnych
- poprawa efektywności pracy.
Analiza stanowiska pracy ma na celu uzyskanie danych o funkcjonowaniu zawodowym w określonym środowisku pracy- w konkretnym zespole czy organizacji. Dotyczy stanowisk na wszystkich szczeblach zarządzania – niskim, średnim i wyższym.
W zależności od stanowiska nasze działania obejmują:
- analizę dokumentacji firmy – zakresy obowiązków, strukturę organizacji, dokumenty wewnętrzne – regulaminy, procedury itp.
- przygotowanie narzędzi oceny pracy (ankiety, kwestionariusze, testy)
- przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów z pracownikami firmy
- obserwacja pracowników w miejscu pracy
- przygotowanie raportu wraz z rekomendacjami.
Na zlecenie naszych klientów przeprowadzamy analizy pojedynczych stanowisk jak i całych struktur organizacyjnych.