Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach życia zawodowego i prywatnego. Aby być asertywnym menedżerem, należy nauczyć się: wydawać polecenia i przekazywać swoje oczekiwania, chwalić innych i prezentować siebie, nie bać się krytyki i reagować na nią, bronić się przed atakami agresji, potrafić odmówić.
Skuteczna asertywność wymaga ciągłego treningu, niezwykle przydatnego dla osób, które pracują w kontakcie z innymi ludźmi, a ich praca wymaga dobrej komunikatywności, refleksu sytuacyjnego oraz umiejętności skutecznego wywierania wpływu na innych.
Program:
- Autodiagnoza zachowania asertywnego
- Rozpoznanie osobistego potencjału w zakresie sposobów komunikacji i asertywności
- Rozwijanie postawy asertywnej w kontaktach z trudnymi ludźmi
- Zachowania asertywne, techniki i procedury asertywne
- Model asertywnej odmowy
- Postawa asertywna w sytuacji przyjmowania krytyki
- Obrona przed atakiem werbalnym
- Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami naruszającymi prywatność
- Konstruktywny dialog – komunikacja pod wpływem emocji