Asertywność w biznesie

Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach życia zawodowego i prywatnego. Aby być asertywnym menedżerem, należy nauczyć się: wydawać polecenia i przekazywać swoje oczekiwania, chwalić innych i prezentować siebie, nie bać się krytyki i reagować na nią, bronić się przed atakami agresji, potrafić odmówić.

Skuteczna asertywność wymaga ciągłego treningu, niezwykle przydatnego dla osób, które pracują w kontakcie z innymi ludźmi, a ich praca wymaga dobrej komunikatywności, refleksu sytuacyjnego oraz umiejętności skutecznego wywierania wpływu na innych.

Program:

  • Autodiagnoza zachowania asertywnego
  • Rozpoznanie osobistego potencjału w zakresie sposobów komunikacji i asertywności
  • Rozwijanie postawy asertywnej w kontaktach z trudnymi ludźmi
  • Zachowania asertywne, techniki i procedury asertywne
  • Model asertywnej odmowy
  • Postawa asertywna w sytuacji przyjmowania krytyki
  • Obrona przed atakiem werbalnym
  • Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami naruszającymi prywatność
  • Konstruktywny dialog – komunikacja pod wpływem emocji