Motywowanie pozafinansowe pracowników

Źródłem korzyści wynikających z posiadania przez firmę długoletnich pracowników jest umiejętność kształtowania więzi z klientami. Zadowolenie pracownika to pierwszy element prowadzący do uzyskiwania wysokich wyników dla przedsiębiorstwa.

Umiejętność skutecznego motywowania pracowników jest niedoścignionym marzeniem niejednego menedżera, pragnącego zwiększyć efektywność swojego zespołu. Szczególne znaczenie warto przypisać narzędziom służącym do rozpoznawania potrzeb pracowników oraz różnicowania narzędzi motywowania w odniesieniu do różnych stanowisk.

Program:

  • Współczesne ujęcie motywacji pracowniczej – przegląd najnowszych badań
  • Motywująca rola czynników finansowych i materialnych
  • Pozafinansowe metody motywowania dorosłych
  • Czynniki demotywujące pracowników. Kształtowanie satysfakcji.
  • Psychologiczne postawy motywacji
  • Motywująca funkcja celu w zarządzaniu
  • Motywowanie przez rozwój